ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ

Назва проекту

Використання персонального комп’ютера під час вивчення теми «Електричний струм»

Назва навчальної теми

Електричний струм

Основний та другорядні навчальні предмети

Фізика, інформатика

Вік учнів, клас 13-14 років, 9 клас

Стислий опис проекту

Сучасний світ не можливий без мобільних телефонів, телевізорів, комп’ютерів, електролампочок, мікрохвильових пічок…, тобто, без електрики. Учням 9 класу пропонується взяти участь у проектній діяльності з метою розгляду питань, що
стосуються навчального матеріалу теми «Електричний струм». В процесі роботи
над проектом учні ознайомлюються з діями електричного струму, вчаться складати
електричні кола та робити основні розрахунки електричних кіл, знайомляться з
електрикою в живих організмах, історією відкриття електричних явищ. Предмет
дослідження школярів трактується в аспекті засвоєння теоретичного матеріалу
теми та практичного його застосування під час розв’язування фізичних задач,
пояснення фізичних явищ.

План

Навчальні цілі

Фiзика є фундаментальною наукою, яка вивчає загальні закономірності перебiгу природних явищ, закладає основи свiторозумiння на рiзних рівнях пiзнання природи i дає загальне обґрунтування природничо-наукової картини свiту. Сучасна фiзика, крiм наукового, має важливе соцiокультурне значення. Вона стала невiд’ємною складовою культури високотехноло­гiчного інформаційного суспiльства.
В основній школі закладаються основи фізичного пiзнання свiту: учні опановують суть основних  фiзичних понять i законiв, оволодівають науковою термiнологiєю, основними методами наукового пiзнання та алгоритмами розв’язування фiзичних задач, у них розвиваються експериментальнi вмiння i дослідницькі навички, формуються початкові уявлення про фiзичну картину свiту.
формування в учнів бази знань, умінь і навичок, необхідних для ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-пізнавальній діяльності, при вивченні інших навчальних предметів та повсякденному житті;
розвиток в учнів уміння самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального та прикладного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати відомості та інформаційні дані, використовувати електронні засоби обміну даними;
формування в учнів уміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології з метою ефективного розв’язування різноманітних завдань щодо отримання, опрацювання, збереження, подання інформації даних і відомостей, які пов’язані з майбутньою професійною діяльністю в умовах інформаційного суспільства.

Опис оцінювання

Оцінювання відбувається впродовж вивчення всієї теми, враховуючи усі етапи використання проекту, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички 21 століття при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання.
На початку навчального проекту
Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань і упереджень щодо використання статистики для передбачення майбутнього на початку вивчення теми організоване обговорення ключового запитання, вчитель занотовує відповіді учнів та їх думки, щоб використати ці нотатки для подальшого планування своєї діяльності і оговорити їх докладно на індивідуальних і групових консультаціях. 

Під час роботи
Під час розгляду учнівської презентації учні заповнюють схему З-Х-Д, заповнюють форму для опитування. Оцінювання здійснюється вчителем на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів.
В ході проекту
Щотижнево проводяться призначені за особливим розкладом консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та відповідей на запитання учнів.
В процесі виконання проекту учні використовують Форму оцінювання проекту(презентації, публікації, блогу), яка допомагає їм здійснювати самооцінку роботи та постіно отримувати оцінювання однолітків до того, як робота в проекті буде завершена.
Остаточна оцінка за тему виставляється з врахуванням оцінки за презентацію, бюлетеня (чи вікі) і учнівських письмових відповідей на запитання

Діяльність учнів

- вчитель демонструє презентацію, публікацію
- діти отримують правила з техніки безпеки під час роботи з комп’ютером;
- об’єднання в групи(фізики-дослідження фізичних властивостей струму, біологи-вплив струму на живі організми, дослідники - програмні середовища для вивчення струму, хіміки-електричний струм в різних середовищах) та розподіл обов’язків. Учні будуть об’єднані у чотири групи (- планування роботи групи. Кожна група отримає індивідуальний графік роботи групи.
- пошук інформації за допомогою мережі Інтернет. Діти знайомляться з поняттям про авторське право  та переходять до пошуку інформації у мережі Інтернет.
– обробка інформації. Оформлення інформації у вигляді творчого проекту групи (мультимедійна презентація з обраної теми, блог)
– перегляд, оцінка продуктів проектної діяльності учнів – презентація, обговорення ключового та змістових питань, обмін думками, вибір найкращих творчих робіт.
Учитель
- здійснює чітку диференціації завдань для учнів, відповідно рівню навчальних
досягнень школярів;
- організацію спільної роботи учнів з документами через здійснену індивідуальну
роботу.
Після закінчення проекту:
Нагородити кращі проекти учнів грамотами.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Володимир Щолок

Фах, навчальний предмет

Вчитель фызики

Навчальний заклад

Барвінківська ЗОШ І-ІІІ ст. №2

Місто\село, район, область

місто Барвінкове, Харківська область

Контактні дані

Scholokv@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

18.06.2012 – 22.06.2012

Місце проведення тренінгу

КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Тренери

Василенко Юлія Миколаївна

3 комментария:

  1. Я ознайомилась з портфоліо вашого проекту.
    Мені сподобалося спрямування вашого проекту на тему "Електричний струм" для учнів 9 класу, бо, з власного досвіду знаю, що учні досить важко сприймають даний розділ. Дуже вдало були поставлені тематичні та змістовні питання проекту, які одразу націлюють учнів на взаємозвязок з життям. Вдало використано в оцінюванні Таблиця ЗХД та форма оцінювання роботи учнів.
    На скільки я зрозуміла, ви учнів об'єднали у групи найковців, які розглядали дане питання зі своєї точки зору?
    Скільки часу на уроці ви відводите дл я виконання проекту?
    Мені вцілому сподобався ваш проект, але я б рекомендувала трішки змінити ключове питання, щоб одразу стимулювати зацікавленість учнів до участі у виконанні проекту.

    ОтветитьУдалить
  2. На мій погляд, дуже вдало обрана тема проекту, оскількі знання та практичні навички, отримані при вивченні теми "Електричний струм", необхідні у повсякденному житті. Мені сподобалось, що при учні при створенні презентації використовують розрахунки, виконані в Excel. Дуже вдало продумана диференціація завдань. Я так зрозуміла, що для виконнання досліджень Ви використовуєте тільки комп'ютерні навчальні програми? Скажіть, чи кожна група учнів повинна створити свою презентацію? Мені здається, що для учнів необхідно додати інстукцію для роботи з електричними приладами.

    ОтветитьУдалить
  3. Сподобалися презентації та як планується робота в групах. А рекомендувала б я більш чітко у "стислому описі" прописати кінцевий продукт проекту - що це може бути? Можливо міні-довідничок з теми "Електричний струм" (де розділами будуть як раз презентації від кожної групи учнів), можливо якась інструкція з вивчення струму з допомогою програмного забезпечення тощо...

    ОтветитьУдалить